Ten samochód zna prawie każdy z nas. Jest to auto bardzo często spotykane na naszych drogach. Użytkownicy cenią go sobie za prostotę obsługi, małą awaryjność oraz tanie części zamienne, dostępne bez problemu w każdym sklepie motoryzacyjnym. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w 1997 roku. Produkcję zakończono w roku 2006.
Samochód należał do niższej klasy średniej i występował w trzech wersjach nadwozia oraz wielu wersjach silnikowych, oto niektóre z nich:
Hatchback w wersji 3 i 5 drzwiowej (1997 – 2003)
- 1.4 16V 75KM 55kW (1997 – 2003)
- 1.6 16V 105KM 77kW (2000 – 2003)
- 1.8 T 150KM 110kW (1997 – 2003)
- 3.2 VR6 24V RSI 240KM 177kW (2002 – 2003)
- 1.9 TDI 100KM 74kW (2002 – 2003)
- 1.9 TDI 4motion 90KM 66kW (1998 – 2002)
- 1.9 TDI 4motion 150KM 110kW (2001 – 2003)
Kombi (1999 – 2006)
- 1.4 16V 75KM 55kW (1999 – 2006)
- 1.6 100KM 74kW (1999 – 2006)
- 1.9 SDI 68KM 50kW (1999 – 2006)
- 1.9 TDI 100KM 74kW (2000 – 2006)
- 1.9 TDI 130KM 96kW (2001 – 2006)
Cabrio (1998 – 2005)
- 1.6 100KM 74kW (1998 – 2005)
- 1.8 75KM 55kW (1998 – 2005)
- 1.9 TDI 90KM 66kW (1998 – 2005)
- 1.9 TDI 96KM 71kW (1998 – 2005)
Golf 4 nie jest samochodem który kusi wyglądem czy wyposażeniem, ale jest autem mało wymagającym i mało awaryjnym, dlatego ma najwięcej użytkowników wśród wszystkich modeli VW. Jest autem wprost idealnym dla młodego kierowcy. Można go już kupić za około 5 tys. zł. co sprawia, że niemal każdy może sobie na niego pozwolić. Do zwykłego użytkowania idealnymi jednostkami są modele z silnikami benzynowymi 1.6 oraz 1.9 TDI. Odradza się natomiast zakup wersji silnikowej 1.6 FSI, a powodem jest zbieranie się nagaru w głowicy.
Skrzynie biegów Golfa 4 generacji – awarie i uszkodzenia
Powszechnym defektem podczas użytkowania czwórki, są usterki przekładni manualnej. Powodem kiepskiej wytrzymałości skrzyń biegów Volkswagen Golfa 4 jest kiepska jakość nitów, które często wyskakują, powodując pęknięcia obudowy, a co za tym idzie wyciek oleju. Przekładnia nadaje się wówczas tylko do wymiany, albo na nową, albo na używaną. Przy czym należy uważać na zakup tych używanych, bo mogą nam służyć krócej niż tego oczekujemy, gdyż jest to samochód popularny, a więc często mocno wyeksploatowany. Nowa przekładnia powinna działać bezawaryjnie już do końca żywota samego silnika.
Często przy wymianie skrzyni biegów Golfa 4-ki na używaną – regenerowaną, może okazać się, że biegi nie chcą wchodzić lub zacinają się. Wówczas należy złożyć reklamację. Jest to bardzo częsty przypadek, dlatego nie powinno być problemu z ponowną wymianą przekładni na inną.
Skrzynia biegów golf 4 1.6 16v
Volkswagen Golf 1.6 16v to wersja udanego i znanego modelu Mk4 kultowego Golfa. Silnik o pojemności 1,6 litra jest napędzany przez pięciobiegową manualną skrzynię biegów i zapewnia wystarczającą moc, aby kierowcy byli zadowoleni, jednocześnie zachowując oszczędność paliwa w ryzach. Model ten posiada również imponujący zakres funkcji i elementów bezpieczeństwa, takich jak hamulce ABS, poduszki powietrzne, napęd na cztery koła, wspomaganie kierownicy i kontrola trakcji. Golf 1.6 16V zapewnia również płynne zmiany z jego, który zapewnia komfortową jazdę i optymalną wydajność z tego pojazdu. Podsumowując, Volkswagen Golf 1.6 16V zawsze był jednym z najbardziej popularnych modeli dla kierowców, którzy szukają niezawodnego samochodu z dużą mocą i ponadprzeciętną jakością wykonania w przystępnym punkcie cenowym.
Rzadkie modele skrzyń biegów do Golfa 4
Prawdziwymi rarytasami są 6- cio biegowe skrzynie biegów w Golfach 4 z najmocniejszymi wersjami silników wysokoprężnych, oraz wersja Golf R32 z silnikiem 3.2 VR6 240 KM posiadający przekładnię DSG. Te najmocniejsze wersje „czwórki” są najbardziej zachwalane przez swoich użytkowników szczególnie za szybki zryw spod świateł i dynamiczną i płynną jazdę.
Samochód może nie przyciąga swoim prostym designem, ale za to dobrą trwałością, dobrymi osiągami (już najsłabsza wersja 1.9 TDI 90KM ma moment obrotowy liczący sobie 210 nm), dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym, oraz tanimi kosztami napraw i części zamiennych. Będzie więc doskonałym wyborem dla osób, które nie zwracają uwagi na wygląd, ale na praktyczność pojazdu.