Zadzwoń! 533-668-194

Skrzynia biegów po numerze VIN Opel i inne marki

Skrzynie-biegow.pl
4 min. czytania

Numer skrzyni biegów w marce Opel umieszczany jest dokładnie na górze obudowy, w okolicy wybieraka biegów. Umieszczony jest, jako nadlew, który w ten sposób nanoszony charakteryzuje tę markę. Numer skrzyni biegów Opel zawsze występuje w postaci wygrawerowania elektroiskrowego (jest wypalony) lub jest nabity numeratorem. Trzeba na to zwracać uwagę, ponieważ często numery są mylone z oznaczeniami części czy oznaczeniami technologicznymi.

Więc skoro wiadomo, gdzie szukać kod skrzyni biegów, to jak poprawnie go odczytać? Niemiecka marka stosuje swoje dane oznaczenia. Są nimi nanoszone symbole, które mają w swoim składzie jedną literę i dwie cyfry. Jedynie innymi oznaczeniami charakteryzują się skrzynie wyprodukowane przez markę Renault (PF1, PK5, PF6 i PK6).

Oznaczenia marki OpelF (front/przód) – oznacza, że jest to skrzynia biegów napędzająca przednie koła, R (rear/tył) – oznacza napęd na koła tylne, W (wide) – występuje przed liczbami określającymi przełożenie; oznacza długie przełożenia, C (close) – mówi o  przełożeniach krótkich. Przykładowym numerem skrzyni biegów, według wcześniejszych wytycznych będzie: A 27331 F17 W355.

Przykładowy numer:A 27331 F17 W355(wyjaśnienie poniżej)

  1. – miejsce produkcji skrzyni biegów (A – Aspen, B – Bochum)
  2. 27331 – numer seryjny
  3. F17 – symbol skrzyni
  4. W355 – przełożenie mechanizmu różnicowego

SKRZYNIA BIEGÓW OPEL ASTRA H 1.7 CDTI

Bardzo awaryjna i nieciesząca się uznaniem wśród kierowców. Montowana oczywiście w Oplach, ale również m.in. w Fiatach. W jakich dokładnie modelach samochodów można się z nią spotkać? Opel Corsa D, Meriva A/B, Mokka, Astra H/J, Vectra C, Signum, Zafira B/Tourer, Opel Insignia, Fiat Grande Punto, Fiat Bravo, Fiat Croma, Alfa Romeo Mito, Alfa Romeo 159, Lancia Delta, Chevreolet Cruze i Chevreolet Trax.

Na czym polega awaryjność skrzyni Opel?

W wadzie fabrycznej, a konkretniej w problemie jaki pojawia się w łożyskowaniu. Przez co tworzą się luzy w okolicach wałka atakującego. Czym większe luzy, tym większe prawdopodobieństwo kompletnego zniszczenia łożysk i wyłamania się tylnej części obudowy. Skrzynia nie lubi wysokich obrotów, oraz gwałtownej redukcji zmiany biegów.

Często przy większej usterce nie wystarczy wymiana łożysk, bo zwyczajnie dochodzi do pęknięcia łożysk w obudowie skrzyni, co zmusza do jej wymiany. Koszty takich napraw nie należą do najtańszych, dlatego uważnie warto obserwować odgłosy dochodzące z skrzyni i silnika i na bieżąco obserwować samochód. Aby zwiększyć jej trwałość warto stosować olej wysokiej jakości.

skrzynia astra lub zafira kod vin

Dlaczego? Ponieważ silnik w przypadku przekładni M32 (stosowana m.in. w modelu OPEL ASTRA H 1.7 CDTI) nabiera dużej temperatury, a co za tym idzie olej się przegrzewa. Doprowadza, to do gorszego smarowania łożysk. Nie warto również mocno przyspieszać jadąc na niskich obrotach, jest to wtedy dodatkowe obciążenie dla samej skrzyni.

SKRZYNIA BIEGÓW OPEL ZAFIRA B 1.8 16V

W prawie wszystkich modelach Opla Zafiry B montowana była wcześniej opisana wersja skrzyni biegów. W związku z tym samochody te, nie są zbytnio polecane. Wysokie koszty eksploatacji i słabe osiągi nie przyciągają potencjalnych zainteresowanych. Wyjątkiem była wersja silnikowa 1.8 16V. W wersji tej zamontowano skrzynie biegów o oznaczeniu F17.

Z tego powodu jest, to najbardziej polecana wersja opisywanego w tym punkcie samochodu. Skrzynia Opel sama w sobie nie jest bardzo awaryjna i cieszy się w miarę pozytywnymi opiniami. Do jej najczęstszych awarii należą podstawowe koszty eksploatacji, takie jak chociażby wymiana łożysk. Warto stosować w niej również oleje wysokiej jakości i zwrócić uwagę na swój styl jazdy, aby ten nie był zbyt chaotyczny. Z marszu warto odrzucić inne wersje Zafiry B, jeśli chcemy unikać wielu opłat i częstych awarii.

Udostępnij artykuł