Naprawa turbosprężarek | Skrzynie-Biegow.pl
Zaznacz stronę

Naprawa turbosprężarek łączy w sobie dwie najistotniejsze sprawy dla każdego kierowcy: przywraca całkowitą efektywność urządzenia oraz kosztuje jedną czwartą tego, co nowa turbosprężarka. Na czym polega tenże mechanizm?

Turbosprężarki są przede wszystkim kojarzone z napędami Diesla. Dzięki nim zdecydowanie zmieniła się dynamika tychże struktur. Kiedyś wykorzystywano je również w celu doładowania sportowych jednostek benzynowych, teraz spełniają niezwykle istotną funkcję w napędach wykonywanych zgodnie z myślą downsizingu. Oryginalna turbosprężarka może zawieść już po przebyciu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, szczególnie wówczas, kiedy była wykorzystywana w niewłaściwy sposób.

Mechanizm napraw turbosprężarek

Naprawa turbosprężarek zaczyna się od prawdziwego sprawdzenia oraz odnalezienia wszystkich zniszczeń zewnętrznych (np. uszkodzeń na obudowie). Potem całe urządzenie rozbiera się dobrze na części. Przede wszystkim dobrze sprawdza się, czy elementy wirujące (np. koło kompresji) będą mogły zostać wykorzystane powtórnie, lub także będzie trzeba je zamienić na nowe. Gdy wymagać będą zmiany, serwis skorzysta z oryginalnych części do turbosprężarek, jakie pochodzą od wytwórcy urządzenia. Gdy elementy wirujące można zastosować powtórnie, poddaje się je czyszczeniu ultradźwiękowemu.

gdzie naprawic turbosprezarke

W dalszej kolejności składa się jedną z najistotniejszych części turbosprężarki – kierownicę zmiennej geometrii. Gdy trzeba ją zastąpić, naprawa będzie trochę kosztowniejsza. Jest także dużo popularnych rodzajów turbosprężarek, jakie nie mają układu zmiany geometrii oraz ich łopatki są nieruchome.

Po zamontowaniu układu zmiany geometrii (kierownicy) do turbosprężarki przykręca się kompresor. Na koniec jest jeszcze jeden, ostatni test. Gdy zachodzi taka problem, dokonuje się regulacji układu sterowania ciśnieniem, po czym urządzenie jest już naprawione oraz w całości funkcjonalne.