Skrzynia biegów e-cvt toyota jest nazywana również skrzynią bezstopniową. Ten rodzaj skrzyni biegów został po raz pierwszy zastosowany w holenderskiej marce DAF. Potem ten typ skrzyni biegów zaczął pojawiać się kolejno w takich markach jak: Toyota, Subaru, Lexus, BMW.
Jak działa skrzynia biegów e-cvt toyota?
Skrzynia biegów e-cvt toyota to dość nietypowy rodzaj tego bardzo ważnego wyposażenia samochodu. Czym różni się od klasycznej skrzyni biegów? Otóż skrzynię biegów e-cvt toyota różni przede wszystkim to, że nie posiada klasycznych kół zębatych (w zależności od wersji samochodu), łańcucha lub pasa. Skrzynia działa na zasadzie przekładni planetarnej. Skrzynia biegów e-cvt toyota to jedno z ciekawszych rozwiązań koncepcyjnych ostatnich lat w świecie motoryzacji.
Skrzynia biegów e-cvt posiada zarówno swoich ogromnych zwolenników, jak i przeciwników. Warto jednak podkreślić, że mocne strony skrzyni biegów e-cvt toyota jak na razie górują nad jej słabszymi stronami. Mówiąc wprost – istnieje ogrom mocnych stron, które sprawiają, że ten rodzaj skrzyni biegów zyskuje coraz większe grono swoich sympatyków.
Skrzynia biegów e-cvt toyota – mocne strony
Skrzynia biegów e-cvt toyota ma wiele bezspornych zalet zarówno dla użytkowników, jak i producentów tego wyposażenia:
- znacznie oszczędzają paliwo
- jest wyczuwalny o wiele większy komfort podczas jazdy
- zwiększa trwałość silnika
- zwiększa trwałość układu napędowego
- jest tańsza w produkcji
- jest łatwiejsza w produkcji
Warto podkreślić, że skrzynia biegów e-cvt toyota umożliwia najbardziej precyzyjne dopasowanie przełożenia do sytuacji, w której znajduje się auto. Wszelkie zmiany odbywają się bez niepotrzebnych szarpnięć czy przerw w dostawach sił napędowych.