Zadzwoń! 533-668-194

Skrzynie biegów M32 – regeneracja oraz naprawa – kiedy jest to konieczność?

Skrzynie-biegow.pl
7 min. czytania

Żeby pojazd spełniał swoje określone funkcje, a jego użytkowanie było jak najbardziej komfortowe, należy poddawać go regularnym przeglądom. Dzięki temu dowiesz się czy każdy podzespół działa prawidłowo i nie wymaga renowacji lub wymiany. Skorzystanie z takiej możliwości pozwoli cieszyć się sprawnym i zadbanym samochodem.

Skrzynia biegów M32 – wymiana i regeneracja

Jazda samochodem byłaby niemożliwa bez zastosowania układu skrzyni biegów. Mechanizm, podczas zmiany biegu na wyższy lub niższy automatycznie dostosowuje określone parametry silnika do jego potrzeb. Dzięki temu pojazd może płynnie rozwinąć swoją prędkość, zachowując optymalne obroty.

Skrzynia biegów m32 najczęściej występuje w markach samochodów takich jak: opel, fiat lub alfa romeo. Swoją popularność zyskała poprzez długą bezawaryjność. Prowadzenie prawidłowego serwisowania i regeneracja skrzyni zmniejsza ryzyko konieczności wymiany.

Regeneracja skrzyni biegów M32 – czy warto?

Regeneracja skrzyni biegów M32 jest znacznie tańszą opcją niż jej wymiana. Jeśli robisz to regularnie, nie powinny pojawić się jakiekolwiek usterki. Regeneracja przyczyni się do wystąpienia wielu, pozytywnych aspektów.

• Płynność działania poszczególnych mechanizmów – Wszystkie lub określone elementy przekładni zostaną zregenerowane lub wymienione.  Niektóre z nich zużywają się bardziej, w przeciwieństwie do pozostałych. Wymiana łożysk w skrzyni biegów m32 to podstawowy element każdej renowacji. wykonanej usłudze wraca płynność, którą można odczuć poprzez zmianę biegów za pomocą lewarka. Redukcja nie wymaga jakichkolwiek nakładów siły fizycznej. Jest lekka i subtelna.

• Brak awaryjności – Jeśli samochód poddawany jest cyklicznemu serwisowi, można szybciej wykryć nieprawidłowe działanie skrzyni. Dzięki renowacji, powinna pracować w sposób prawidłowy, a to wpłynie na brak awarii.

• Obecność świeżego oleju – Olej w skrzyni biegów odpowiada za prawidłowe chłodzenie niektórych części oraz ich odpowiednie nasmarowanie. W efekcie zmniejsza się ryzyko zatarcia. Musi być dobrany indywidualnie do potrzeb skrzyni.

• Nowe uszczelnienie – Po destrukcji starych uszczelek i wymianie na nowe układ skrzyni biegów jest szczelny. Jakiekolwiek wycieki wpływają na prawidłowe działanie skrzyni i jej żywotność.

• Przetestowana przekładnia – Przed oddaniem pojazdu właścicielowi, testowana jest przekładnia skrzyni biegów. Musi działać w pełni wzorowo.

Jeśli zdecydujesz się na regenerację skrzyni, mechanicy będą indywidualnie ustalać konieczność wymiany poszczególnych części. W niektórych przypadkach skrzynia wymaga większej renowacji, niż w innych. Jednostkowy kontakt pozwoli ustalić określone założenia.

m32 insignia

Naprawa skrzyni biegów M32

Zanim skrzynia biegów ulegnie całkowitej dewastacji, zazwyczaj można o wiele wcześniej dostrzec niepokojące objawy, które świadczą o mocnym zużyciu:

• luźny lewarek,

• szum i wycie słyszalne podczas jazdy- zła eksploatacja,

• samochód rusza, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie uniesiony,

• zgrzyty dochodzące z wnętrza skrzyni,

• charakterystyczne puknięcie przy redukcji biegów.

W niektórych przypadkach właściciele samochodów samodzielnie, nieodpowiednio uzupełniają olej w skrzyni biegów. Nieprawidłowy dobór może wpłynąć na jej żywotność.

Olej o obiektywnie lepszych parametrach zalany do nieprzystosowanej do niego przekładni już po kilku miesiącach może spowodować przedwczesne jej zużycie. – Eksperci z firmy Ravenol

Jeśli skrzynia biegów nie będzie nadawać się do jakiejkolwiek regeneracji, konieczna jest jej całkowita wymiana. Po kompleksowej usłudze nowa część będzie działać prawidłowo przez wiele lat. Ponadto otrzymasz specjalną gwarancję, która zapewnia wysoką jakość wykonanej usługi i daje możliwość ewentualnego kontaktu oraz dalszej naprawy przez określony czas.

Pozostawiając pojazd w Msm Twechnic nie musisz martwić się o długi brak środka transportu. Otrzymasz auto zastępcze. Wykształceni pracownicy z długoletnim doświadczeniem poradzą sobie z najbardziej wymagającą usterką w krótkim czasie.

Skrzynia biegów M32 6-biegowa w samochodach Fiat, Opel i Alfa Romeo

Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowano konkretne usterki skrzyni biegów w poszczególnych samochodach. Jeśli posiadasz jeden z niżej wymienionych modeli samochodów i nie tylko, możesz dowiedzieć się czy Twoja skrzynia nie wymaga regeneracji lub wymiany.

Problem ze skrzynią M32 najczęściej występował w Fiacie Bravo, w modelu T-Jetach. Jej montaż odbywał się w latach 2007-2010. Samochody wyprodukowane w tych latach mogą napotkać podobne awarie. Najbardziej charakterystycznymi objawami zużycia są: silny szum oraz głośna praca skrzyni biegów. Po regeneracji wszystkich łożysk problem zanikał.

Inne pojazdy, w których pojawiła się omawiana skrzynia to: Skrzynia biegów Opel Astra j i Alfa Romeo Giulietta. W tych samochodach również pojawiały się problemy z trwałością skrzyni. Zazwyczaj zaczynały się od przetarcia łożysk.

Skrzynia biegów M32 Opel

Skrzynia biegów m32 to 6-biegowa manualna skrzynia biegów stosowana w Oplu Astra, począwszy od roku modelowego 2007. Skrzynia ta okazała się niezawodna i została zaprojektowana specjalnie do efektywnego przenoszenia wysokich wartości momentu obrotowego. Ma również znacznie wyższy stosunek mocy do masy przy zmniejszonym zużyciu paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi skrzyniami biegów, co oznacza, że działa lepiej i jednocześnie oferuje lepszą wydajność paliwową. Dodatkowo, jej inteligentne oprogramowanie do zarządzania silnikiem sprawia, że jazda jest płynniejsza i przyjemniejsza.

Skrzynia biegów m32 poprawiona

Przekładnia m32 jest poprawioną i zaktualizowaną wersją popularnej przekładni m20. Zbudowana jest z wyższym momentem obrotowym i mocniejszym silnikiem, a jednocześnie charakteryzuje się lepszą dokładnością, bezpieczeństwem i niezawodnością. Poprawiona przekładnia m32 ma kilka nowych cech, takich jak uszczelnienie wysokotemperaturowe, anodowana aluminiowa osłona obudowy, wzmocniony wał wyjściowy, poprawione koła zębate pierścieniowe i zębate dla zwiększenia trwałości oraz zwiększony rozmiar sprzęgła w celu zmniejszenia zużycia.

Te cechy sprawiają, że przekładnia m32 jest jednym z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych wyborów dla konstruktorów szukających wydajności w połączeniu z każdą konfiguracją silnika.

Podsumowanie

Montaż w wymagających autach nie sprzyjał warunkom w jakich powinna być prawidłowo umieszczana. Wszystkie wady zaczęły ujawniać się po kilku latach obecności skrzyń w tych modelach samochodów. Po 2012 roku skrzynie zostały ulepszone i wzmocnione o solidniejsze łożyska. Dzięki temu zminimalizowano pojawienie się częstych usterek.

Regularny serwis jest jedną z najważniejszych rzeczy bycia właścicielem samochodu. Jeśli posiądziesz bieżącą wiedzę na temat żywotności zależnych części, będziesz mógł podjąć decyzję na temat ich wymiany oraz renowacji. Cykliczna naprawa sprawi, że pojazd będzie służył przez wiele lat, bez jakichkolwiek, większych problemów. Bezpieczna jazda jest kluczem do sukcesu.

Udostępnij artykuł