Zadzwoń! 533-668-194

Naprawa skrzyni biegów Peugeot, skrzynia biegów peugeot 307, wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów

Naprawa skrzyni biegów Peugeot

Skrzynie-biegow.pl
Skrzynie-biegow.pl 29 czerwca, 2022
Aktualizacja 2022/07/07 at 12:17 AM
6 min. czytania

Peugeot to jedna z najpopularniejszych marek samochodów na naszym rynku. Polacy pokochali zwłaszcza niewielkie i zwinne modele 206 i 307. Na rynku wtórnym znajdziemy wiele egzemplarzy tych pojazdów. Czy są to auta niemal idealne, czy jednak ich mankamenty skutecznie przykrywają ich blask? Jak wygląda ich awaryjność i co najważniejsze jak sprawują się skrzynie biegów manualne oraz automatyczne w tych autach? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Peugeot 206 – udana konstrukcja z drobnymi mankamentami

Peugeot 206 to wyjątkowo udana konstrukcja francuskiego koncernu PSA. Auto to produkowane było w niemal niezmienionej formie przez 11 lat od 1994 roku do 2009. W tym czasie wyprodukowano około 6 milionów sztuk tego miejskiego autka – co tylko potwierdza to jak popularnym autem jest dwieścieszustka.

Chociaż auto to ma swoich fanów na całym świecie, a wzmacniane, usportowione wersje uznawane są za godne następstwo kultowego już modelu 205 GTI, nie jest to konstrukcja całkowicie pozbawiona wad.

Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, słyną one ze swojej bezawaryjności. Użytkownicy za równo dwieścieszustek napędzanych jednostkami benzynowymi o mocy 1.6, 1.4 czy 1.1 nie narzekają zbyt często na ich awaryjność. W przypadku najsłabszej jednostki jej największym problemem okazuje się jej moc, która przez wielu uznawana jest za zbyt skromną nawet dla niewielkich gabarytów auta, jakim jest peugeot 206.

Jednostki diesla natomiast to głównie wybór między dynamiką a awaryjnością. Jednostka 1.6 HDI jest dość dynamiczna, ale cierpi na wady turbosprężarki i zaworów EGR, których naprawa potrafi być kosztowna. Bezawaryjne okazują się natomiast jednostki 2.0 HDI oraz 1.9 D – te natomiast nie słyną z dynamiki jazdy.

Skrzynia biegów Peugeot 206 – najpowszechniejsze awarie

Skrzynia biegów peugeot 206 występowała w dwóch wariantach: 5-stopniowym manualu oraz 4-stopniowym automacie.

Ta druga konstrukcja, czyli 4-stopniowy automat, słynie z wadliwych elektrozaworów. Na szczęście możliwa jest ich regeneracja i tym samym naprawa samej skrzyni, czego z chęcią podejmie się zespół MSM Technic.

Jednak również na manualne skrzynie montowane w 206 trzeba zwrócić szczególną uwagę. Przed zakupem auta koniecznie zabierzmy je na kanał lub podnośnik i zwróćmy uwagę na stan skrzyni od spodu – pojawiające się ślady oleju na łączeniach elementów obudowy skrzyni są tutaj normą, jednak nadmiar oleju powinien stanowczo wzbudzić nasze podejrzenia co do stanu uszczelniaczy danego egzemplarza skrzyni biegów.

Skrzynia biegów peugeot 307 – większy i młodszy brat bliźniak

Kolejną udaną i stosunkowo popularną konstrukcją Peugeota jest model 307. Popularna trzystasiódemka to nieco młodszy i większy – bo kompaktowy, a nie miejski – brat wspomnianej wcześnie dwieścieszóstki.

Podobnie jak mniejszy francuz, model 307 oferowany był w szerokiej gamie nadwozi od klasycznego hatchbacku, poprzez kombi na kabriolecie kończąc. Jednostki napędowe, chociaż gama silnikowa jest zbieżna z peugeotem 206, również cieszą się opinią bezawaryjnych, oprócz jednostki 1.6 HDI wspomnianej już wcześniej.

skrzynia biegów peugeot 206, skrzynia biegów peugeot 307

Za przeniesienie napędu w 307 odpowiada jednak nie 4-biegowy, a 5-biegowy automat lub skrzynia manualna w wariancie 5, lub 6-biegowym.

W obu przypadkach skrzynie zarówno automatyczne jak i manualne cierpią na problemy ze szczelnością. Dlatego przed zakupem peugeota 307 koniecznie musimy sprawdzić stopień zawilgocenia obudowy przekładni, zbyt obfite wycieki mogą zwiastować poważne problemy.

Zobacz więcej informacji o skrzyniach Peugeot 307

Wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów

Jedną z najpowszechniej występujących wad w skrzyniach biegów peugeota są pojawiające się wycieki. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być uszkodzenie uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów, gdy ten zostanie uszkodzony, a ze skrzyni biegów zacznie wyciekać olej, rozwiązanie jest jedno – wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów.

Jedną z najpowszechniej występujących wad w skrzyniach biegów peugeota są pojawiające się wycieki. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być uszkodzenie uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów, gdy ten zostanie uszkodzony, a ze skrzyni biegów zacznie wyciekać olej, rozwiązanie jest jedno – wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów.

Poradzenie sobie z wyciekami to najczęstsza naprawa skrzyni biegów Peugeot, wykonywana przez specjalistów z MSM Technic.

Wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów – czy możliwe jest samodzielne dokonanie naprawy?

Tak, oczywiście jeżeli dysponujemy odpowiednią ilością wolnego czasu jak i narzędziami, które pozwolą nam sprawnie rozebrać elementy wybieraka i później ponownie złożyć je w jedną całość.

Cała operacja wymaga też specjalistycznej wiedzy oraz precyzji, a niedoświadczony mechanik z łatwością uszkodzić może delikatne elementy wchodzące w skład wybieraka, co narazi nas na dodatkowy czas i koszty, które będziemy musieli poświęcić na w teorii przecież prozaicznie prostą naprawę.

Dlatego warto wymianę uszczelniacza wybieraka skrzyni powierzyć prawdziwym fachowcom, którzy zjedli zęby na naprawach, regeneracji i wymianie skrzyń biegów. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że cała naprawa przebiegła we wzorowy sposób i w nasze ręce otrzymamy samochód w pełni sprawny, którym jeszcze długo będziemy mogli się cieszyć.

Udostępnij artykuł