Zadzwoń! 533-668-194

Skrzynia biegów Nissan Murano

Skrzynie-biegow.pl
4 min. czytania

Nissan Murano to popularny SUV, który jest obecny na rynku od ponad 15 lat. Chociaż otrzymał pochwały za przestronne wnętrze, komfortową jazdę i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, niektórzy właściciele zgłaszali problemy ze skrzynią biegów. Omówmy skrzynię biegów Nissana Murano, co musisz wiedzieć, jeśli masz problemy z tą skrzynią biegów.

Nissan Murano posiada przekładnię Continuously Variable Transmission (CVT), która jest rodzajem automatycznej skrzyni biegów, która wykorzystuje system pasów i kół pasowych, aby zapewnić nieskończoną liczbę przełożeń. Chociaż przekładnie CVT są znane ze swojej gładkiej i wydajnej pracy, mogą być również podatne na problemy, jeśli nie są odpowiednio konserwowane.

Jednym z najczęstszych problemów ze skrzynią biegów Nissana Murano jest opóźnienie lub wahanie podczas zmiany biegów. Może się to zdarzyć podczas przyspieszania z miejsca lub podczas próby wyprzedzenia innego pojazdu na autostradzie. Niektórzy właściciele zgłaszają również wycie lub szum dochodzący z przekładni, co może być oznaką awarii CVT.

Trochę o tym modelu…

Nissan Murano to średniej wielkości crossover SUV, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2003 roku zwraca na siebie uwagę. Dzięki eleganckiemu wyglądowi, przestronnemu wnętrzu i zaawansowanym technologiom Murano stał się popularnym wyborem zarówno wśród rodzin, jak i osób prywatnych.

Pod maską Nissana Murano pracuje 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 260 KM i momencie obrotowym 240 lb-ft. Wyposażony jest również w bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która zapewnia płynną zmianę przełożeń oraz dostępny system napędu na wszystkie koła, który zapewnia dodatkową trakcję i stabilność. Murano ma również imponującą wydajność paliwową – według szacunków EPA to 20 mil/h w mieście i 28 mil/h w trasie.

Nissan Murano posiada wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, które zapewniają spokój na drodze. Obejmują one standardowe funkcje, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed kolizją z przodu i kamera wsteczna, a także dostępne funkcje, takie jak ostrzeganie o martwym polu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i inteligentny tempomat.

Jeśli doświadczasz któregoś z tych problemów ze skrzynią biegów Twojego Nissana Murano, ważne jest, aby zabrać go do firmy MSM Technic w celu diagnozy i naprawy. W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana skrzyni biegów, co może być kosztowne. Istnieją jednak pewne kroki, które możesz podjąć, aby zapobiec problemom ze skrzynią biegów w pierwszej kolejności.

Typowe awarie skrzyni Murano

Najczęstszym problemem CVT jest przegrzanie, które może spowodować całkowite wyłączenie przekładni. Problem ten może być spowodowany przez wiele czynników, w tym niski poziom płynu, słabą jakość płynu i zatkane filtry.

Inną częstą usterką skrzyni biegów Murano jest awaria konwertera momentu obrotowego. Konwerter momentu obrotowego jest odpowiedzialny za przenoszenie mocy z silnika do skrzyni biegów. Kiedy zawiedzie, w Murano może wystąpić poślizg, opóźniona zmiana biegów lub całkowita awaria skrzyni biegów. Awaria konwertera momentu obrotowego jest często spowodowana zużyciem lub przegrzaniem.

Uszkodzenie korpusu zaworu. Korpus zaworu jest centrum sterowania skrzynią biegów. Reguluje on przepływ płynu przekładniowego i kontroluje zmianę biegów. Jeśli korpus zaworu ulegnie uszkodzeniu, w Murano może wystąpić opóźniona zmiana biegów, poślizg lub całkowita awaria skrzyni biegów. Awaria korpusu zaworu jest często spowodowana zużyciem, zatkaniem filtrów lub złą jakością płynu.

Co zrobić żeby nie doszło do dalszych uszkodzeń tej skrzyni?

Po pierwsze, pamiętaj o przestrzeganiu zalecanego przez producenta harmonogramu konserwacji Twojego Nissana Murano. Obejmuje on regularną wymianę oleju, sprawdzanie płynów i serwisowanie skrzyni biegów. Ważne jest również, aby używać zalecanego typu płynu do skrzyni biegów, ponieważ używanie niewłaściwego typu może spowodować uszkodzenie skrzyni biegów. Innym sposobem zapobiegania problemom z przekładnią jest unikanie trudnych warunków jazdy, takich jak holowanie ciężkich ładunków lub jazda w ekstremalnych temperaturach. Warunki te mogą powodować dodatkowy nacisk na skrzynię biegów i powodować jej szybsze zużycie.

Udostępnij artykuł