Zadzwoń! 533-668-194

skoda octavia 1.9 tdi fabia skrzynie biegów

Skrzynia biegów Skoda Octavia i Fabia – zastosowanie, naprawa i regeneracja

Skrzynie-biegow.pl
Skrzynie-biegow.pl 29 czerwca, 2022
Aktualizacja 2022/07/07 at 6:58 PM
4 min. czytania

Skrzynia biegów Skoda Octavia i Fabia stanowi z całą pewnością jeden z najważniejszych podzespołów pracujących w pojeździe. W samochodzie daje możliwość uzyskania optymalnej prędkości obrotowej silnika – w dopasowaniu do obciążenia i prędkości jazdy. Omawiany mechanizm jest jednak podatny na różnego rodzaju awarie, wymagające poszerzonej diagnostyki. Poznaj zastosowanie i najczęstsze awarie skrzyni biegów Skoda fabia 1.2 oraz Skoda Octavia!

Najczęstsze problemy ze skrzynią biegów Skoda

Skrzynia biegów Skoda Fabia 1.4 MPI stanowi podzespół szczególnie podatny na wady materiałowe oraz błędy konstrukcyjne, powstające na etapie tworzenia danego podzespołu w fabryce. Uszkodzenie mechanizmu ma miejsce również pod wpływem wycieku oleju oraz nieprawidłowej eksploatacji, istotnej pod kątem prawidłowej pracy pojazdu.

Skrzynia biegów Skoda Octavia 1.6 jest mechanizmem składającym się na szereg elementów, współpracujących ze sobą w czasie jazdy. Najczęstszymi usterkami modeli manualnych są:

  • wyrobienie się bieżni łożysk
  • zużyte pierścienie tzw. synchronizatorów
  • odkształcenie łożyska
  • awaria elektroniki sterującej
  • zużycie sprzęgła

Niezależnie od charakteru uszkodzenia, szczególnie istotna będzie pogłębiona diagnostyka skrzyni biegów, oferowana przez specjalistów MSM Technic. Zadzwoń na telefon podany na górze, a uzyskasz odpowiedzi na wszelkie pytania!

O awarii czy usterkach w skrzyni w Skodzie świadczy szereg czynników, na które warto być szczególnie wyczulonym w czasie jazdy. Są to m.in.:

  • opóźniona zmiana biegów
  • szarpanie w trakcie zmiany przełożenia
  • głośna praca
  • metaliczne zgrzytanie
  • opór przy zmianach biegów
  • wypadanie biegów z pozycji

Skrzynia biegów Skoda Octavia – zastosowanie w pojeździe

Skrzynia biegów Skoda Octavia 1.6 pozwala na efektywne wykorzystanie mocy silnika, dzięki uzyskaniu jego optymalnej prędkości obrotowej, dopasowanej do aktualnej prędkości pojazdu i obciążenia.

„Skrzynia biegów powinna bezproblemowo funkcjonować co najmniej 100 tysięcy km.”, co potwierdza specjalista ds. kontroli i jakości z firmy MSM Technic. Zaburzona eksploatacja mechanizmu bądź niedobór oleju mogą jednak stanowić przyczyny przedwczesnych usterek podzespołu.

Regeneracja a wymiana skrzyni biegów w Skodzie

Odpowiednio zregenerowana skrzynia biegów Skoda Octavia 1.9 TDI nierzadko stanowi rozwiązanie wszystkich problemów z zaburzoną pracą mechanizmu. Wspomniany proces rozpoczyna się rozłożeniem podzespołu na drobne elementy, celem skrupulatnej analizy każdego z nich. W następnym kroku dokonywane jest wyregulowanie łożysk, dzięki czemu skrzynia biegów Skoda Octavia 2 1.6 MPI wraca do pierwotnej sprawności.

regeneracja skrzyni w skodzie

Uszkodzona skrzynia biegów Skoda Octavia 1.9 TDI może również skłaniać kierowców w kierunku wymiany całego mechanizmu. Szczególnie uciążliwe są podzespoły o niewielkim przebiegu (do 100-150 tysięcy km), które wiążą się przy tym ze zwiększonymi wydatkami.

Skoda – historia marki

Skoda Auto jest jednym z najpopularniejszych producentów samochodów osobowych. Przedsiębiorstwo rozpoczęło swoją działalność w roku 1895 w Mladá Boleslav. Interesujący jest fakt, iż marka początkowo zajmowała się wyłącznie naprawą i produkcją rowerów oraz motocyklów, produkowanych 3 lata później. Dopiero 6 lat po rozpoczęciu działalności zbudowany został pierwszy prototyp auta.

Skoda obecnie marka skupia się na produkcji samochodów osobowych, przynosząc największe korzyści całemu przedsiębiorstwu. Należą do nich:

  • Octavia
  • Fabia
  • Scala
  • Superb

Skoda Octavia i Fabia – najpopularniejsze modele marki

Skoda Octavia i Fabia stanowią najpopularniejsze modele samochodów osobowych, produkowane obecnie przez czeskie przedsiębiorstwo. Pierwszy ze wspomnianych wyżej modeli jest dostępny na rynku od roku 1996. Obecnie produkowana jest 4 generacja pojazdu, cechująca się znaczną zmianą wizualną w stosunku do poprzedników. Poprzednie generacje wyposażone zostały w różne rodzaje silnika, takie jak: 1.9 TDI oraz 1.6 MPI.

Skoda Fabia produkowana jest od roku 1999, wykorzystując w tym celu płytę podłogową VW A04. Obecnie sprzedawana jest już czwarta generacja samochodu – usprawniona pod kątem gabarytów auta. Poprzednie edycje wyposażone były m.in. w silniki 1.6 MPI, 1.4 TDI oraz 1.4 TSI.

Udostępnij artykuł