Zadzwoń! 533-668-194

Profesjonalny serwis skrzyń biegów BMW

Skrzynie-biegow.pl
3 min. czytania

To, w jaki sposób należy podejść do naprawy skrzyni biegów w BMW, zależy od tego, z jakiego typu uszkodzeniami mamy do czynienia. Tu z kolei znaczenie ma to, jaki typ skrzyni jest zamontowany w pojeździe. Serwis oraz rodzaje usterek, jakie mogą nastąpić w „automacie” będą się różniły znacząco od tych, które mogą się pojawić w „manualach”.

W przypadku tych drugich, serwis jest niezbędny, kiedy pojawiają się pewne bardzo jasne i łatwo zauważalne sygnały – kiedy słyszymy, że nasza skrzynia w BMW pracuje bardzo głośno, gdy mamy duże problemy z wbijaniem poszczególnych biegów lub nawet dzieje się to samoczynnie – wówczas wiadomo, że na przekładnię musi spojrzeć oko specjalisty.

Często, w sytuacji kiedy biegi dają wyraźne sygnały do tego, że coś jest z nimi nie tak, konieczny jest jej gruntowny remont lub całkowita wymiana skrzyni. W przypadku „automatów” żywotność skrzyni przedłuża wymienianie takich elementów jak filtr, czy olej, pomimo tego, że producent tego nie zaleca. Przy najpoważniejszych uszkodzeniach lub całkowitej niesprawności konieczna będzie oczywiście jej wymiana. Jeśli chodzi o serwis skrzyń biegów BMW w przypadku modeli wyprodukowanych po roku 2000, trzeba pamiętać, że do nich części zamiennych po prostu nie ma – ich naprawą zajmują się wyłącznie specjalistyczne serwisy.

Skrzynia biegów BMW E46

BMW E46, klasyczny model serii 3 – tutaj przy bardziej szczegółowych rozważaniach należy wgłębić się w to, z jakim silnikiem mamy do czynienia. Niewątpliwie jednak w każdym przypadku pomaga regularna wymiana oleju, przykładowo co 50 tysięcy kilometrów (choć wiadomo, że im częściej, tym lepiej – to też oczywiście zależy od sposobu eksploatacji pojazdu), znacząco przedłuży żywotność skrzyni biegów. W razie usterki jednego z podzespołów lub nawet całej skrzyni, mamy ogrom części zamiennych dostępnych na rynku.

naprawa e46 skrzyni biegów

Daje użytkownikom komfortową sytuację pod tym kątem – regeneracja jednostki nie jest kosztowna i kłopotliwa. W każdym E46 w wersji przedliftingowej znajdziemy pięciobiegową jednostkę, natomiast skrzynie biegów BMW E46 w wersjach poliftingowych przy silnikach M54B25, M54B30 i M57 egzemplarze sześciobiegowe.

Ważną informacją jest to, że w E46 usterki skrzyni biegów nie są najczęstszymi problemami, z jakimi borykają się użytkownicy tego modelu

Zazwyczaj serwis jest potrzebny ze względu na gumowe łączniki wału i półosie. Jako ciekawą informację warto odnotować fakt, że przełożenie w BMW ustala się za pomocą mechanizmu różnicowego, a nie za pomocą skrzyni biegów. Oznacza to, że jeśli chcemy uzyskać krótkie biegi, należy założyć krótki dyfer. Ogólna kultura pracy w skrzyni biegów BMW E46, patrząc na konkurencję pod postacią takich marek jak VW czy Audi, nie wypada zbyt dobrze – w tym wypadku model odstaje od samochodów konkurencji.

Udostępnij artykuł