Wymiana skrzyni biegów w samochodzie – jak i gdzie ją przeprowadzić? | Skrzynie-Biegow.pl
Zaznacz stronę

Każdą skrzynię biegów można naprawić, lecz nie każdą da się naprawić tanio lub nawet za stosunkowo niewielkie pieniądze. Jednak na rynku jest dużo używanych skrzyń biegów na wymianę do większości aut. Warto zaryzykować? Silnik oraz skrzynia biegów to serce oraz płuca naszego pojazdu. Nasza firma posiada rekordowe ilości używanych skrzyń. Posiadamy duże magazyny ze skrzyniami biegów na terenie Kraju.

Z silnikiem, jaki charakteryzuje się mianem serca pojazdu, jest identycznie jak z ludzkim sercem. Gdy jeździmy zgodnie z zastrzeżeniami, nie zmieniamy bardzo szybkości jazdy, lub nie używamy bez przyczyny hamulca ręcznego, całość jest w porządku. Wymienia się to jednak gdy jazda samochodem przeradza się w tą niebezpieczną.

Ruszanie z tak zwanym piskiem opon, za mocne oraz liczne modyfikacje szybkości jazdy – takie postępowanie oddziałuje źle na pracę oraz zachowanie naszego silnika oraz skrzyni biegów. Może dojść do popularnie nazywanego zatarcia. Jest to niezwykle niebezpieczne. Wymiana będzie wymagana, jeżeli żaden sposób naprawy nie będzie możliwy.

Czy warto wymienić skrzynię biegów?

Po przebiegu 150-200 tys. km (i w wypadku zwłaszcza wrażliwych rodzajów skrzyni) może pogorszyć się i manualna i automatyczna skrzynia biegów. W skrzyniach manualnych są to niejednokrotnie proste, mechaniczne zniszczenia (np. łożysk). Natomiast w automatach jest to dużo więcej automatyki oraz drobniejszych części technicznych oraz elektrohydraulicznych, takich jak: zawory, sprzęgiełka, koła zębate, pasy, konwertery, itp. Pytanie czy wymiana czy naprawa będzie możliwa dopiero po profesjonalnym przeglądzie skrzyni w naszej firmie.

Używana skrzynia biegów – czy to się opłaca?

Poza naprawą oraz zakupem skrzyni zregenerowanej mamy także trzecią drogę – zakup przekładni używanej. Wedle specjalistów, nie jest to jednakże wyjście polecane. Należałoby zachować wyjątkową ostrożność, gdyż zakup używki z niewiadomego źródła będzie wielokrotnie zakupem „kota w worku”.

gdzie wyminic skrzynie do samochodu

Profesjonalna naprawa to coś innego aniżeli prosta naprawa przekładni używanej – to doprowadzenie do momentu, kiedy Twoja nowa skrzynia zaczyna działać niewątpliwie efektywniej aniżeli stary rodzaj, dając kierowcy satysfakcję z jazdy oraz pewność rzetelności. Przed wyborem miejsca, w jakim kupisz naprawioną skrzynię upewnij się, iż sprzedawca jest godny zaufania oraz daje gwarancję na swoje usługi. Musisz mieć gwarancję, iż skrzynia jaką chcesz zakupić nie zawiedzie cię przez parę kolejnych lat.

Wymiana łożysk w skrzyni biegów – na czym polega?

To najczęstsza usterka związana ze skrzyniami biegów, która objawia się głównie głośnym dźwiękiem przypominającym szum. Jest on słyszalny na każdym biegu, przy którym są zwiększone obroty, a ignorowanie go może doprowadzić do całkowitego zniszczenia obudowy skrzyni oraz jej kół zębatych.

wymiana skrzyni firma

Przyczyną zużycia się łożysk w skrzyni biegów może być brak okresowej kontroli poziomu oleju w skrzyni, która jest bardzo ważna w każdym aucie, a także jazda samochodem z dużym obciążeniem. Podczas wymiany łożysk w skrzyni biegów lepiej nie inwestować w tanie zamienniki dlatego, że po krótkim czasie można znów znaleźć się w serwisie z tym samym problemem.

Wymiana synchronizatora w skrzyni biegów – jak ją przeprowadzamy?

Synchronizatory odgrywają bardzo ważną rolę w działaniu całej skrzyni. To one odpowiadają za wyrównanie prędkości podczas „wrzucania” danego biegu. Gdy nie były one jeszcze tak powszechne, ich zadanie w całości zależało od umiejętności kierowcy. Z reguły, kiedy synchronizatory są w dobrym stanie powinny działać one cicho oraz sprawnie.

Jednak w momencie, gdy następuje zmiana biegu i słychać dźwięk, który przypomina zgrzyt oznacza to, że synchronizatory mogły ulec zużyciu. Są one jedną z najczęściej wymienianych części w skrzyni biegów. Jeśli zużycie synchronizatorów jest potwierdzone wymiana synchronizatorów skrzyni biegów jest nieunikniona. Musimy liczyć się wtedy z kosztem ok. 1500 zł – 3000 zł (w tym demontaż, wymiana części, złożenie skrzyni oraz wymiana oleju).

synchronizator wymiana biegi

Oczywiście synchronizatory podlegają regeneracji – można to zrobić poprzez wymianę oleju na inny (odpowiedni) lub dodanie środka, który pomoże ją zregenerować. Natomiast taką decyzję najlepiej, jeśli podejmie osoba z doświadczeniem. Z pewnością o wiele lepiej jest „zapobiegać niż leczyć”, dlatego należy dbać o synchronizatory, które są tak ważnym elementem w całej skrzyni. Można to robić na kilka sposobów, ale głównym problemem, przez który części te ulegają zużyciu jest nieumiejętna zmiana biegów – trzeba to robić płynnie i powoli.

Wymiana skrzyni biegów Volkswagen Passat B5

Wymiana skrzyni biegów w VW Passat B5 nie jest rzeczą łatwą, ponieważ produkcja tych samochodów zakończyła się w 2005. Na rynku jednak z pewnością znaleźć można skrzynie regenerowane lub używane. Przy jej samodzielnym zakupie musimy zwrócić uwagę na oznaczenie starej, zużytej skrzyni – kod ten znajduje się na pierwszych stronach w książce serwisowej, możemy również go znaleźć w bagażniku auta lub na nadkolu.

Można także kupić inną (o innym numerze, czy nawet innej marki), ale istnieje możliwość, że będzie ona różnić się przełożeniem. Przy wymianie skrzyni biegów w Passacie nie trzeba wyjmować silnika, co jest wielkim ułatwieniem. Jeżeli demontaż chce się wykonać samodzielnie najlepiej posiadać na wyposażeniu kanał, ponieważ z podpórkami („kobyłkami”) będzie ciężko oraz może być to bardzo niebezpieczne. Jeśli nie mamy natomiast żadnego doświadczenia, lepiej będzie, gdy poprosimy o pomoc wykwalifikowany serwis.

Wymiana skrzyni biegów Volkswagen Golf 4

Wymiana skrzyni biegów w Golfie „czwórce” przebiega podobnie jak w przypadku VW Passata. Cały Koncern Volkswagen AG może poszczycić się dużą liczbą marek samochodów, które do niego należą np. oczywiście Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, a nawet Lamborghini oraz Bugatti. Właśnie dlatego między innymi z tego powodu w Volkswagenie Golfie także można zamontować inną skrzynię np. od SEAT-a, choć wiadomo, że nic nie zastąpi oryginału.

Od 2003 roku Volkswagen rozpoczął produkcję skrzyni DSG (dwusprzęgłowej), które według opinii użytkowników wypadają bardzo dobrze, nawet w niektórych przypadkach lepiej niż automatyczne skrzynie biegów – jeżeli olej w takiej skrzyni wymieniany jest co 50-60 tys. kilometrów to taka przekładnia może posłużyć nawet powyżej 200 tys. kilometrów.

Porady dla początkujących

Aby zapobiegać jakimkolwiek naprawom, w skrzyni należy wymieniać w niej olej co ok. 60 tys. kilometrów (w skrzyniach manualnych) oraz co 40 tys. kilometrów (w skrzyniach automatycznych). Kolejnym błędem najczęściej popełnianym przez kierowców jest niewłaściwe wciskanie sprzęgła podczas zmiany biegów – wiele ludzi chce zrobić to jak najszybciej i zakorzeniają się w nich złe nawyki.

Chodzi tutaj o niewciskanie sprzęgła do końca, które może mieć katastrofalne skutki dla całej skrzyni – nie ma ona wystarczająco czasu na prawidłowe ustawienie tzw. kół zębatych. Istotną nieprawidłowością jest również nieodpowiednia zmiana biegów, która potrafi zaszkodzić też silnikowi. Należy unikać gwałtownej zmiany z wysokiego na niski bieg, ponieważ jest to wielkim obciążeniem dla skrzyni. Nie powinno się też jeździć na pierwszym biegu – służy on tylko i wyłącznie do ruszania oraz np. parkowania.