Toyota będzie produkować silniki i skrzynie biegów w Polsce! » Skrzynie-Biegow.pl
Zaznacz stronę

Toyota to jedna z najbardziej cenionych marek na polskim rynku. Sama firma określa się „liderem niezawodności”. Już w tym roku skrzynie biegów i silniki do hybrydowych aut zaczną być produkowane w naszym kraju. To powinno zwiększyć nie tylko sympatię do samej marki, lecz także możliwość zrealizowania marzeń wielu amatorskich konstruktorów na pracę marzeń bez opuszczania granic naszego kraju.

Wałbrzych polską stolicą skrzyń biegów Toyoty

Firma ogłosiła, że w tym roku rozpocznie produkcję skrzyń biegów do aut hybrydowych w Wałbrzychu. Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) stanie się więc miejscem pracy dla wielu okolicznych mieszkańców. Do regionu przeniesie się także rzesza mniej lub bardziej doświadczonych specjalistów, by wspomagać tworzenie jednej z kluczowych części.

Jelcz-Laskowice sercem marki

Nie tylko Wałbrzych skorzysta na zainteresowaniu Toyoty naszym krajem. Silniki do aut hybrydowych produkowane będą w Jelczu-Laskowicach. Już w 2017 roku Toyota Motor Industries Poland (TMIP) rozpoczęła tworzenie serc 1,5-litrowych. Cały projekt sprawdził się na tyle, że już w przyszłym roku wpłyną zlecenia na 2-litrowe jednostki. Łącznie jedna z największych firm motoryzacyjnych na świecie na „Projekt Polska” przeznaczy około 650 milionów złotych.

Skrzynie biegów i silniki do hybrydowych samochodów Toyoty w Polsce – kalendarz:

  • 2017: Rozpoczęcie produkcji 1,5-litrowych silników w Toyota Motor Industries Poland (Jelcz-Laskowice)
  • 2018: Rozpoczęcie produkcji skrzyń biegów w Toyota Moro Manufacturing Poland (Wałbrzych)
  • 2019: Rozpoczęcie produkcji 2-litrowych silników w Toyota Motor Industries Poland (Jelcz-Laskowice)

Boom na hybrydy

Toyota doskonale zdaje sobie sprawę z rosnącej popularności aut hybrydowych nad Wisłą. To zapewne jeden z powodów wyboru lokalizacji, gdzie wyprodukuje skrzynie biegów i silniki do tego typu pojazdów. Kolejnym może być dość niski koszt inwestycji. Postawienie na podobne projekty na zachodzie mogłoby zdecydowanie podwyższyć koszty. Marka widzi zapewne też zmianę nastawienia Polaków, dla których szczytem oszczędności jeszcze niedawno była instalacja LPG. Auta hybrydowe to już nie tylko przeszłość, lecz także teraźniejszość i przyszłość. Obecnie w Europie sprzedaje się 31% aut hybrydowych Toyoty ze wszystkich produkowanych. Firma szacuje, że w 2020 roku hybrydy stanowić będą już połowę wykupionych egzemplarzy.