Nowa skrzynia biegów Mercedes » Skrzynie-Biegow.pl
Zaznacz stronę

Koncern samochodowy Mercedes-Benz zaskoczył właśnie świat motoryzacyjny informacją o wypuszczeniu na rynek nowej skrzyni biegów – 9G-Tronic. Ta 9-biegowa przekładnia charakteryzuje się głównie tym, że znacząco zmniejsza zużycie paliwa we współpracujących z nią silnikach. Ale nie tylko. Nowa skrzynia biegów Mercedesa ma również wiele innych zalet, które postaramy się krótko przedstawić. Producent zapewnia, że nowa skrzynia 9G-Tronic będzie wkrótce stosowana w większości modeli Mercedesów.

Nowa skrzynia biegów Mercedesa – Mniejsze zużycie paliwa i gładka zmiana biegów

Mercedes E 350 BlueTEC dzięki zastosowaniu nowe skrzyni 9G-Tronic stał się liderem w swojej klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa. Ten 6-cylindrowy turbodiesel zaopatrzony w nową skrzynie spala jedynie niewiele ponad 5 litrów paliwa na 100 kilometrów. Oprócz zmniejszenia spalania na uwagę zasługuje specjalny system smarowania, dzięki któremu znacznie poprawił się komfort zmiany biegów w nowej skrzyni.

Dodatkowe rozwiązania technologiczne takie jak zastosowanie podwójnego tłumika odpowiedzialnego za drgania skrętne oraz wahadła odśrodkowego sprawiły, że jazda autem zaopatrzonym w nową skrzynię biegów Mercedesa jest jeszcze bardziej przyjemna. Na uwagę zasługuje również zmysł projektantów, którzy dzięki zastosowaniu stopu magnezu w obudowie skrzyni sprawili, że zajmuje ona tyle samo miejsca i waży mniej niż jej siedmiostopniowa poprzedniczka.

Redukcja obrotów skrzyni biegów w Mercedesie

Na szczególną uwagę zasługuje również znaczna redukcja prędkości obrotowej w silniku. Dzięki temu konstruktorzy nowej skrzyni biegów Mercedesa uzyskali znaczne zmniejszenie hałasu wydobywającego się z samochodu oraz ograniczenie nieprzyjemnych drgań i wibracji. Osiągnęli to stosując wyjątkowo szeroki zakres przełożeń oraz krótszy niż zwykle czas reakcji skrzyni biegów. Sposób ten zasługuje na uznanie.

Nowy sposób smarowania

Konstruktorzy zadbali również o innowacyjny sposób smarowania skrzyni biegów. Jest ona zaopatrzona w dwie pompy. Dzięki temu cały system wydajniej kontroluje smarowanie i chłodzenie przekładni oraz umożliwia np. korzystanie z popularnego systemu start/stop.